Restaurang - Leon in Harheim

 Jag hade nöjet att besöka restaurangen "Leon" i hjärtat av Frankfurt-Harheim och jag kan säga att det var en minnesvärd upplevelse. Redan från det ögonblick jag klivit in genom dörren, kände jag mig välkomnad av den vänliga personalen och den varma atmosfären. Restaurangen är smakfullt inredd i en charmig grekisk stil som ger en känsla av att vara långt borta från storstadens stress.



En sak som imponerade mig var restaurangens engagemang för kvalitet. De hämtar många av sina råvaror från lokala producenter och lagar sina rätter med stor omsorg och färskhet. Jag njöt av en uppfriskande vattenmelonsallad med fetaost, mint och pinjenötter som gav en perfekt balans mellan sötma och sälta. Deras rökta aubergine med valnötter och vegansk fetaost var en kulinarisk överraskning som tillfredsställde även de mest kräsna smaklökarna.

För huvudrätten valde jag deras Gyrosteller, och jag blev inte besviken. Den saftiga och smakrika svinköttet tillsammans med pitabröd och tsatsiki var en fröjd för mina smaklökar. För de som föredrar fisk, rekommenderar jag deras grillade doradfilé i citron-olivoljemarinad som serveras med örtiga potatisar och grönsaker - en frisk och läcker kombination.

"Leon" har inte bara god mat, utan även ett generöst utrymme för evenemang och festligheter. Med möjlighet att rymma upp till 100 personer inomhus och 350 personer utomhus i sin sommarträdgård, är detta den perfekta platsen för att fira speciella tillfällen. De anpassar gärna inredningen och menyn efter önskemål, vilket gör att din fest blir minnesvärd och personlig.

Slutligen vill jag nämna den utmärkta servicen på restaurangen. Personalen var mycket tillmötesgående och gav oss en förstklassig upplevelse från början till slut.

Sammanfattningsvis är "Leon" en pärla i Frankfurt-Harheim som erbjuder en smakresa till Grekland med sina autentiska smaker och gemytliga atmosfär. Om du letar efter en plats att njuta av utsökt mat och trevlig samvaro, är detta definitivt ett ställe du inte vill missa.

Betyg: 5/5 - En oemotståndlig smakupplevelse!

Adress: LEON HARHEIM Reginastrasse 6 60437 Frankfurt am Main

Telefon: +49 (0) 61019808914 E-post: info@leon-harheim.de

Öppettider: Måndag: Ruhetag Tisdag – Fredag: 17:00 - 23:00 Lördag: 16:00 - 23:00 Söndag: 12:00 - 22:30 Helgdagar: 12:00 - 22:00

Kommentarer